HTML

Nyerd meg az életed

A Nyerd meg az életed című könyv anyagát tartalmazza a lap, mert a könyv elfogyott

Friss topikok

  • czoli: lehetőségem lett a 25. házassági évfordulónkon ismét 100 szál rózsával megkérjem az imádott nő kez... (2011.11.24. 09:52) Száz szál rózsa
  • czoli: Megjelent új kiadásban a könyv. hu.novumeco.com/hu/termek.php?bid=131 (2011.08.25. 10:05) Nyerd Meg az életed
  • Factori[an]: Nem mondom hogy rossz írás..De sok benne a pontatlanság.. "Mielőtt végérvényesen megharagudnánk k... (2010.10.02. 18:54) Az énkép és az énideál
  • hajnalka111: Megjelenik a Nyerd meg az életed! A Novum Eco kiadó megjeleníti a Nyerd meg az életed című könyve... (2010.04.30. 12:10) Nyerd meg az életed
  • czoli: Nem tudom megállni, hogy ne közöljem ezt a levelet, amit most kaptunk: Szívből gratulálok a Nyerd ... (2010.04.28. 07:54) Levél Balázsnak

Linkblog

Tudnunk kell változtatni! Ezt hívjuk stratégiának.

2009.05.08. 02:44 czoli

  

Szerintem kétféle ember van: az egyik, aki nem dohányzik, a másik, aki le akar szokni a dohányzásról.

Én boldogtalan koromban nagyon erős dohányos voltam, napi két csomag cigaretta volt a minimális adagom. Már nyolc éve nem dohányzom, és elképzelhetetlennek tartom, hogy vissza tudnék szokni valaha is. Amikor a szükséges, visszavonhatatlan döntés megtörtént, Hajnalkának volt a születésnapja, de én külföldön voltam, csak telefonon tudtunk beszélni. Milyen ajándék adható telefonon?  A kezemben ott füstölt az elmaradhatatlan cigaretta. Még égett, amikor ezt mondtam: születésnapodra leszoktam a dohányzásról.  És elnyomtam a cigarettát. A döntés egy pillanat műve volt, bár régóta készültem már rá. Hajnalka kimondhatatlanul boldog volt, így a döntés visszavonhatatlanná lett. Az ember mégsem kérheti vissza a születésnapi ajándékot, ugyebár.

Néhány napig nem is volt semmi nehézség, megerősítésekkel, pozitív gondolkodással boldogultam: gratuláltam magamnak, hogy milyen nagyszerű ember is vagyok én. Mások mennyit kínlódnak, hogy leszokjanak, én pedig csak így, egyik pillanatról a másikra. Pár nap múlva viszont azon kaptam magam, hogy miközben az egyik kezemmel a vállamat veregetem, a másik kezemmel cigarettát dugok a számba és készülök meggyújtani.

Ez így nem mehet tovább! Más stratégiára (is) van szükségem. Megtudtam, hogy a nikotin úgy viselkedik, mint egy kábítószer, függőséget alakít ki, ezért olyan könnyű akár évek múlva is visszaszokni. Rettenetesen dühös lettem. Én nem akarok semmiféle függőséget. Szabadulni akartam a csapdából. Ez tovább erősítette az elhatározásomat. Én nem akarok nikotinfüggő lenni. Nem akarom, hogy egy rossz szokás kontrolláljon. De a stratégia még hiányzott a megvalósításhoz.

Érdeklődni kezdtem, elolvastam mindent, meghallgattam mindenkit a témával kapcsolatban. Olyan stratégiára van szükségem, hogy sose szokjak vissza. És megtaláltam a (számomra) legjobb megoldást. Egy jó barátom ajánlotta, akinél szintén bevált. Azóta én is sokaknak ajánlottam, és sikerrel használták.

Nem tartozik szorosan a témához, de mivel annyira károsnak tartom a dohányzást, és annyira a szívügyem, hogy mások is megszabadulhassanak ettől az átkos szenvedélytől, ezért ismertetem. (Minden alkalmat felhasználok ennek érdekében. Valószínűleg nem számíthatok arra, hogy a dohánygyárak fogják szponzorálni ezt a könyvet, vagy bármit velem kapcsolatban. Nem baj.) A stratégia azért is tetszett, mert az volt a módszer lényege, hogy rá lehetett gyújtani, és ennek a hiányától szenvedtem már több napja.

Talán Ön is tapasztalta már, hogynéhánynapos kihagyás után az első szippantás kifejezetten rossz ízű, nagyon kellemetlen. Az ember akkor érzi, hogy mennyire keserű, mennyire bűzös, hogy irritálja a nyálkahártyát a füst, az orrot, szóval szörnyű. A második, a harmadik szippantás után már minden rendben, ezek a dolgok feledésbe merülnek, nem zavarnak többé, az ember dohányzik.

 

 

De a módszerben nincs második, harmadik szippantás, csak az első. Aztán el kell nyomni a cigarettát! Néhány óra múlva, amikor már ismét tűrhetetlen a kívánság, meg lehet ismételni: rágyújtás, egyetlen szippantás, elnyomni! Pazarló, de eredményes módszer. Én még tovább is fejlesztettem kissé. Nem elnyomtam a cigarettát az első szippantás után, hanem levágtam a parazsat a végéről. Így később újra ugyanarra a cigarettára gyújthattam rá megint. Sőt újra és újra. Aki dohányzott valaha, az tudja, hogy ha valami borzalmas ízű, akkor  az a cigaretta, amit újra meggyújtanak, az az. Ötödszörre meggyújtva pedig iszonyú. Rettenetes, elviselhetetlen, szörnyű. Három hétig kínoztam magam ezzel a módszerrel, de mind ritkábban tudtam rávenni magam, hogy a kátránytól csöpögő csikket a számba vegyem.

Bármi legyen is az Ön célja, a megoldás megvan hozzá, csak meg kell találni. Ez egy kis gondolkozást igényel mindössze, semmi mást. A megoldás rendszerint ott van az Ön fejében, csak ki kell hozni onnan, felszínre kell, hogy kerüljön!

 

Szólj hozzá!

Címkék: stratégia megoldás nikotinfüggő

A bejegyzés trackback címe:

https://viktoriafaktorok.blog.hu/api/trackback/id/tr911109206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása